Huset vi bodde i hade en hall, ett kök med matsal, ett rum för mig, ett rum för min storebror och ett vardagsrum. Vi hade en ödla som hette Findus. Om dagarna gick jag hos någon dagmamma någonstans. Det var så länge sen att jag knappt kommer ihåg vad vi gjorde där men jag kommer ihåg att jag utvecklade en rädsla för katter när jag var där då en katt hade rivit mig. Vi var på två olika ställen med dagmammor. Jag lärde mig cykla väldigt tidigt. Det var kul att cykla i Stjärnhovs natur. När jag började ettan så brukade jag gå till skolan som fanns i Stjärnhov. Den var samma för alla barn som gick där. Där var det mycket lek och på skolgården fanns en konstig klätterställning som såg ut som två ansikten. Jag kan komma ihåg att vi hade en vattenleksak också som vattnet kunde åka igenom. Ute i skogen fanns en hinderbana med däck men vi byggde mest kojar när vi var ute i skogen. Jag hade några kompisar men när vi skulle flytta till Nyköping tappade vi kontakten helt. Jag har för mig att en kompis hette Emil och att det var med honom som jag hade börjat berätta berättelser. Om ett tom mörkt universum med en annan planet som det bodde några andra på. Eller hur den nu gick till. Jag kunde inte riktigt minnas. Vad jag däremot kan minnas är när vi var ute och hur högt gräset var. Det var fortfarande i Stjärnhov. Och sedan flyttade vi. Det är ungefär så mycket jag minns av stjärnhov för tillfället…

Lämna en kommentar